NAK TAHU KEBENARAN APA YANG BERLAKU DI FESTKUM BACALAH DI BAWAH INI

(diambil dari youtube sebelum esikrie disable post kat youtube...)
(baca dari bawah ke atas)
then terpulang pada korang tentukan berdasarkan post2 dibawah...
tekan older post tuk tgk comment yg lama2, yg ni time da habis da sebelum esikrie disable komen kat youtube...
norhanazawadi1 (1 day ago)
0
@kyousukezoul biar aku jawapkan... tanyala miesya87 menang bergaya tu camane...
budakbaeknyer (6 hours ago)
+1
uitm jangan bangga sangt.. banyak benda dah uols 'dimenangkan'.... ini semua plan pegawai makum yang 'serumah' walau lain universiti.. so diam2 je...
norhanazawadi1 (1 day ago)
0
korg start dulu kitorg sambung je kan... so sma x kite? da report kot masalahnye tp org2 di sana tu org sape gak... sebab xmendatangkan kesanla mereka kene malam tu... kita ni student xley bersuara pun dalam meeting ke ape tul tak, jadi malam tu bersuarala biar semua tau... semoga tahun depan xjadi macam ni lagi... so ada kesan x? kalau xde kesan gak jadi lagi aku tak taw... igt kite student kite customer...
miesya87 (1 day ago)
0
aku stuju beb...
crazy4misha (1 day ago)
0
aku x tahu nak cakap aper. bg aku kita mcm budak2 bila gaduh2 kat sini. xleh wat aper2 pun. mcm aku cakap, aku mintak maaf byk2 bagi pihak ukm. aku x tahu aper jd tp aku harap korang wat la something. wat report kat MAKUM ker. kita gaduh kat sini x mendtgkan kesan pon.
budakbaeknyer (6 hours ago)
+1
dh report pun kat Makum.. masalahnyer.. yg banyak main stratergi ialah pegawai USIM n UKM.. sebab diorg tu.. laki n bini.. sengaja upkan UITM untuk xnak bg UPM menang.. haha.. lwak.. bila nak rujuk masalah.. terus xnak layan.. sebb takut plan lari...
acimeyeshield21 (1 day ago)
0
diorg mng x brgye sbb kne BOOOOOO...
wt prsmbhn pun kne BOOOOO...
klu spe sokg UKM trime la nsb sme ngn diorg...
sbb mlm 2 xde spe pun sokg diorg...
wakakakakakaka......
esikrie (1 day ago)
terima kasih..sape2 yg sokong ukm pow kena booo..melayu memang macam nie. kaum lain yang join FEStKUM nie tak kecoh pun.benda tak berfaedah kann...
crazy4misha (1 day ago)
0
kan... aku pun pelik dgn org kita. dah siap baru nak berbunyi. bila baling, sembunyi tangn. x gentleman.
norhanazawadi1 (1 day ago)
0
@crazy4misha xgentlemen? kitorg sembunyi tangan? sume org taw yg jerit kuat2 tu sape x sembunyi langsung kot... da siap baru nak bunyi? sape yg 1st berbunyi mase result da kuar...
budakbaeknyer (6 hours ago)
+1
eleh.. si linda Kareokgrafer UKM marah budak2 depan U lain tu.. lagi la... teruk//.. siap budak cina ckp xde semngat 1 malaysia// so?? sape teruk??
miesya87 (1 day ago)
-1
oittt UKM xde kne ngene ngn aku....so dorg nk menang pon lntak dorg....10k 2....best la korg UKM...congrates...
budakbaeknyer (6 hours ago)
+1
hahaha.. pening kepala ko.
miesya87 (1 day ago)
-1
nmpak sgt menang xbergayer mutu dan keunggulan...kahkahkahhhh
norhanazawadi1 (1 day ago)
0
@miesya87 kah kah ukm la menang keseluruhan xbergayer mutu dan keunggulan...
kyousukezoul (1 day ago)
-1
upm menang boria sebab dier wat magikla...dr ade tongkat ke xde tongkat..sebab tue menang..ade unsur2 kekaguman disitew..xgitew penyokong2 upm...wakakaka
budakbaeknyer (6 hours ago)
+1
dah johan pun.. uitm yang persembahan malap2 pun bleh no2// pelik??? nape org x bsing..haha
pinkmaniac37 (40 minutes ago)
0
sokong.uitm choi.....boria dia la...huuhu
pinkmaniac37 (39 minutes ago)
0
mungkinlaaaa......hebatkan?di situ judges nmpak kelainan upm kot...
afiqmasri (35 minutes ago)
0
@pinkmaniac37 pebnde yg lu mrpek nie?len kali msuk bg r salam dlu...Islam kn?
kyousukezoul (1 day ago)
-1
norhanazawadi1 mane ko tau dier tipu simple...citerla ckit...plizzzz
norhanazawadi1 (1 day ago)
0
@kyousukezoul okey aku da crite sket kat komen aku tadi sila baca
kyousukezoul (1 day ago)
-1
norhanazawadi1..ko tau ke duit tue haram ke halal..ko tuhan kew nk tentukan mende tue...ke ko ade ilmu nak tau bende2 tue..y penting upm kalah ngn uitm..wakaka
norhanazawadi1 (1 day ago)
0
@kyousukezoul taw sebab korg tipu simple je... tipu dosa...
pinkmaniac37 (40 minutes ago)
0
ade ker upm kesah?haha...zapin upm ade jer kalahkan uitm..huuhuhu
miesya87 (1 day ago)
0
haha xpyh nk tuka statemnt...lalala....malu la 2...kihkihkih...k la...pnt nk lyn org yg xpndai menari boria ni...hihihi
budakbaeknyer (6 hours ago)
+1
belagak... aku ni penari aswara.. pun relax je
pinkmaniac37 (41 minutes ago)
0
penari um lg best kot..haha
miesya87 (1 day ago)
0
buuu aku watper...aku bkn student UKM pon....kahkahkah...aku cume peminat boria dan penari boria....mmg aku sememangnyer dr kelab kebudayaan boria...agak2 la nk ckp aku dak UKM....aku sgt minat boria UKM, USM, UM....bkn aku minat u dorg....sengal kambing...
acimeyeshield21 (1 day ago)
0
@miesya87 ble plak de org BUUUU ko sbb ko dak UKM???
Org BUUUU ko sbb ko bajet ko tau sume psl boria....
crazy4misha (1 day ago)
0
pasal kes UMK tu, aku tengok dan aku pun tepuk n berdiri tapi bukan sbb aku suka dier wat salah, aku kagum dgn tukangkarang dier sbb dier satu2nya pompuan and xpression dier ttp maintain walaupun salah. tu bagi pihak aku. dan mungkin jugak yg lain.

benda nie untuk martabatkan SENI, so aku harap kita jgn la ambik peduli saper menang atau kalah. yg ptg, kita bersatu utk seni warisan. dan bagi aku, aper yg ptg, x kira la aper pun syarat, satu2 persembahan itu dinilai oleh penonton.
norhanazawadi1 (23 hours ago)
0
hah aku jumpe sesuatu... tadi cakap ko dak ukm yg xtaw sgt pasal festkum... tiba2 ko ada semasa umk buat salah yg aku maksudkan ialah pegawai2 ukm... kalau tgk profil ko lak banyak video tarian seolah2 seorg penari... xkanlaa byk xtaw pasal festkum kan...
reygolas (1 day ago)
0
salam..saya tgk video boria upm ni, pantun dia ada salah..cara masuk pun salah..tapi betul ke diorg ni johan..knape jadi mcm ni..xsalah nak improvisasikan step boria tapi benda2 asas tu kena ikut..kalu salah mintak maaf laa..
esikrie (1 day ago)
yer la..pelakon overshadow tukang karang..tapi mgkn markah diorang lebih dkt sketsa dan pantun.( pantun-30% n sketsa-30%).tue la sebab tongkat jatuh pun diorang still bleh menang.
norhanazawadi1 (1 day ago)
0
@esikrie so tu salah sape... salah org yg buat pembahagian markah... juri ikut jer... bile juri da bagi markah tak payahla nak mansuhkan anugerah yg telah ditentukan... kalau tuka sebelum bertanding itu standardla mana2 pun buat camtu, tp kalau lepas da dapat markah memang kene booo dgn sume u la kan...
pinkmaniac37 (42 minutes ago)
0
fyi,b4 upm pegi bertanding kami dah tanye org yg pakar boria dari penang. so, apa yg upm buat tu berdasarkan apa yg dipelajari dr org tersebut..harap maklum...
norhanazawadi1 (1 day ago)
+1
tapi aku nak tambah sket, seperti yang tertulis pada info oleh esikrie, anda kira inilah yang kami belajar di institut kami... namun kejadian yg berlaku semasa umk membuat persembahan, perlu ke pegawai2 ukm bangun menepuk tangan ketika berlaku kesilapan kepada persembahan mereka... tahniah pegawai ukm kerana berjaya menunjukkan budi bahasa yang berhemah dan begitu profesional sekali. saya kira inilah yang mereka ajar di institut anda.
esikrie (1 day ago)
yer..pelajar UPM begitu berhemah dan berbudi bahasa.
acimeyeshield21 (1 day ago)
0
@esikrie mmg la...klu x dh baling kusi dh...
untuk pengtahuan, bkn UPM sje yg x puas hati...
sume U x puas hati..
sume U BUUUUUUU korg....
klu ikutkn info ko, mmg nk slhkn UPM je...
nmpk sgt la korg dengki...
norhanazawadi1 (1 day ago)
+1
@esikrie yer begitu juga dengan u lain begitu berhemah dan berbudi bahasa kerana booo kan korg skali... habisla ko, ko da cakap u lain pun macam tu...
norhanazawadi1 (1 day ago)
+1
kebetulan ape yg aku nak tulis ade kaitan sket2 dgn soalan crazy4misha... aku pun kalau boleh nak neutral... tp kalau da melampau sangat hati pun panas...

seperti yg telah diketahui ukm telah berjaya menang dgn cara yg telah diceritakan oleh ramai di bawah... bole bacalah... sangat kurang ajar...