NAK TAHU KEBENARAN APA YANG BERLAKU DI FESTKUM BACALAH DI BAWAH INI

(diambil dari youtube sebelum esikrie disable post kat youtube...)
(baca dari bawah ke atas)
then terpulang pada korang tentukan berdasarkan post2 dibawah...
tekan older post tuk tgk comment yg lama2, yg ni time da habis da sebelum esikrie disable komen kat youtube...
zalismail (8 hours ago)
0
bile emosi menguasai hati,ini ler jadi nye..
aku nak taw sgt ape yg terjadi kat FESTKUM ni..

1. mana anugerah2 bagi tarian klasik india??nape tinggal sikit jer??yang penting U yang desperate nk menang tu mansuhkan anugerah..aku rs kalo anugerah tu ade,mesti U laen yg menang!!
2. kenapa perlu ubah syrat plak??
syarat bagi boria, pantun perlu ke diubah semasa pertandingan berlangsung??
3. persoalan yg len, nape u laen 'boo' UKM je ek??mest ade sbb kn??fhm2 je le ya..

~PEACE~
kyousukezoul (9 hours ago)
0
@budakbaeknyer..wah sedapnyer mengutuk kak lin jaja anak tuk nyanyi time opening..ko de anak???kalo ade nape xsuh anak ko nyanyi...bodoh betul...try owng kt mak or kakak ko jaja anak...ko marah tak???wekkkk..y penting upm kalah ngan uitm...wakakaka
kamilz9901 (9 hours ago)
0
pehal la korg ni...bende dah lepas pun nak gaduh2..ni la melayu..suke menjatuhkan bangse sendiri..name melayu,berbinkan melayu,agama plak islam..tapi mengutuk sesama saudara..ni ke ajaran JUNJUNGAN BESAR kite Nabi Muhammad S.A.W..bile la org melayu kite ni nak bersatu...sedangkan kaum lain GELAKKAN bangsa kite ni..korang TAU X!!!bangsa kitte dah jatuh ke no.3 korang tau x?udah2 la tu...jgn sekadar cakap kat mulut nak memartabatkan bangsa..tapi x buat...
princesscarl (11 hours ago)
0
kalo nk diikotkan LO UPM mmg kuang aja gle...dahla xtau psl U sndiri,de ati nk tggikan sore dgn peg atasan...malu seyh tgk cara 'LO UPM' 2....dahla judges pn kne suap....hmmm...stap boria p0n sng nk mampos,dak 5 6 thn pn bole bt kot...dgn magik tongkat hlg la...xpnh plak dgr syarat boria ni xpe kalo xpgg tongkat...wajib ade mmg la....hahhahahhhaaa,kecian plak...
budakbaeknyer (10 hours ago)
0
yeke kurang Ajar.. aku rasa, sape pompuan nama linda tu yg kurang ajar.,, dh la jaja anak suruh nyanyi masa opening.. lepas tu sampai upm, nak bising2,, sampai budk cina dari U lain  tegur ckp pompuan tu xde semangat 1 malaysia. bt malu melayu je.ish2....
nhellboy2 (9 hours ago)
0
@budakbaeknyer Syabas! Nama anda memang sesuai dengan watak anda kerna anda memang baik, membuat tuduhan atas nama seorang ibu walhal dia tak terlibat langsung dalam hal ini. Saya mau tanya, anda pasti ke atau sekadar fitnah? Untuk sebarang kesalahan lain, saya mohon maaf bagi pihak dia, kami panggil Kak Lin kerna dia lebih tua.

P/S : Video USM sudah diupload. Saudara/i kata mau 'puji'. Silakan.
norhanazawadi1 (7 hours ago)
0
@nhellboy2 video usm xde hal, kami akan berikan komen berdasarkan pendapat yang jujur... sebab diorg tak cari pasal... bg yg cari pasal logicla kene pasal balik kan...
acimeyeshield21 (9 hours ago)
0
@princesscarl ko de bukti ke judge kne suap??
klu judge kne suap knpe UPM x mng sume??
knp x mng ksluruhn???cbe cite sket..
nk tau la npe...
klu kne suap judge dh lme UPM mng sume dh...dikir barat pun leh mng..
yg uruskn judge bkn UPM...
tp pegwai UKM..
UKM tuan rumh...cbe cite cket cmne??
U len sume puji LO UPM..
UKM je yg x puashati...
esikrie (12 hours ago)
yang kecoh2 kat sini semua melayu. itu aku sangat pasti. sebab kaum lain tak kan buang masa dengan perbuatan yang menjatuhkan orang lain. bangsa lain sibuk naikkan nama bangsa diorang sebab tue sekarang nie orang melayu jadi kuli kaum lain.
norhanazawadi1 (9 hours ago)
0
@esikrie memangla yg kecoh kat sini melayu sebab yg main tipunye pun melayu... so sape yg jatuhkan dulu... sebab tue sekarang nie orang melayu jadi kuli kaum lain katenye...
norhanazawadi1 (9 hours ago)
0
@esikrie then aku agak yakin gak org yg upload video dan tulis info yg agak panas tu melayu gak... eh ko la kan yg upload tu?
esikrie (9 hours ago)
ada ke info yang ditulis itu 'panas'. bukan semata2 pujian. wah...barangkali anda terasa pedas.
norhanazawadi1 (7 hours ago)
0
@esikrie bukan pedas, tp panas yg berlaku yg sepatutnya da habis selepas malam tu (setelah puas hati tunjuk perasaan), tiba2 ade pulak yg start balik kat youtube kan...
kyousukezoul (13 hours ago)
0
@syukdayat sape y ckp "sy pun penah jadi LO festkum"..aku bace dlm comment2 nie xde pun sebut psl bende alah nie..kalo ade y ckp pernah join boria makum kali kedua nie adela...y tue aku y ckp...adakah ayat tue dituju pd ku??hahaha..kalo dituju pdku memang ko nie bodoh...wakaka...ke ko xreti bace ???kat manela ko blaja erk...y penting upm kalah ngn uitm...hahaha
acimeyeshield21 (9 hours ago)
0
@kyousukezoul bkn ko..tp org len..
de dak UKM yg duk kt UPM mse prtndgn tarian kutuk LO UPM...KATENYE>>
die pnh jd LO festkum sblm ni..
festkum ni yg prtme..
xtau lak de festkum yg lme...zmn ble xtau la plak.
amirhaykal (13 hours ago)
0
aku rasa uPm layak menangla...dengan lagu yg best berbanding ipta lain..tarian yng cantik...susunan yang menarik...tahniah
nhellboy2 (13 hours ago)
0
terbaik ah korg! ak x expect korg akn bckp sopan2 kt sini..tp cara korg mmg mjatuhkan martabat IPT msg2, baik UKM maupun UPM! ok, UKM mng tipu (kononnya). ok, UPM xlyk mng boria dr pndgn pnonton. tp perlu ke nk kutuk2 and attack2 personal ni beb? smpai dwet haram kua ni pe kes? korg mahasiswa kan? so matang ah, kuakan ayt2 yg matang ah...

nway, aku student ukm dan aku kesal dgn prangai korg...
norhanazawadi1 (9 hours ago)
0
@nhellboy2 mahasiswa kurg matang ok lagi, tp kalau pegawai kurang matang ape cer?
nhellboy2 (9 hours ago)
0
@norhanazawadi1 Jadi anda membenarkan mahasiswa/i berpelakuan kurang matang ke? Saya pasti anda sendiri matang sebenarnya, dan mampu berfikir secara matang. Tapi malangnya anda telah dikaburi dengan rasa marah, bukan? Saya juga marah pada IPT yang boo kami setelah pulang dari UM. Tapi sekarang, alhamdulillah, saya sudah boleh berfikir. Cukuplah mahasiswa/i, hentikanlah pemikiran minda kelas ketiga ini.
pinkmaniac37 (34 minutes ago)
0
ade aku kesah?org marah dgn pengurusan ukm la...huhu
afiqmasri (30 minutes ago)
0
@pinkmaniac37 nie la dak2 skrg...mne ade pngurusan UKM pn yg tlibat kt cnie...nie sume dak2 je...
farabi88 (15 hours ago)
+1
miesya87, ble ko ckp ko bkn dak ukm bjet org cye r..org cm ko xnk ngaku dak ukm tp puji gler babeng ukm punye boria..so ko expect org len igt dak bukan ukm pown suke kt boria ukm..bole blah..taktik lme
acikhanafz (15 hours ago)
0
hangat tul kat cni uolz..haha.. ape2 pun congratz aa upm sbb mng boria..walaupun kite x dpt johan keseluruhan..tp kite dpt no.3 dengan care bermaruah..insyaALLAH..
tungsten01 (1 hour ago)
0
asal x dpt 1st je menang bermaruah...
hahahahaha...
xde point laen ke???
ckp "x menang" je kn senang...
stright to the point...
tp xpe... positive... bgos la tu...
afiqmasri (1 hour ago)
0
@tungsten01 lu ckp cntek cket bai...lu nie bangang ke bengap?kalau xmng,org xumum lgsg la keldai...tp yela,nk wt cmne,ade gk makhluk yg lbih rela mng,tp kena BOOOO 1 dewan...nk wt cmne kn...ble mata jd buta,telinga jd pekak,lidah jd bisu sbb da gersang sgt nk dpt title 'johan' tu...tahniah!opppsss...silap.. .lu mne bole bce,ape lg nk tgk kn?
acimeyeshield21 (1 hour ago)
0
@tungsten01 cmne nk mng bermaruah klu UKM dh sabotaj kptsn n mng dgn cre x bermaruahnye....x gitu??
cbe la bce pe yg juri tulis kt blog yg aku ckp td....
syukdayat (22 hours ago)
0
mmg x buleh blah..paling ak x tahan ade lak sorang ni cakap.......

"saye pn pnh jd LO festkum.."

pdhl festkum ni br 1st time..mmg keje nk menipu je Uni Kuat Menipu nih..
fendidahadalagi (23 hours ago)
0
sudah2 la...xmoh bergado..keputusan dh muktamad pun..next time kan ade..cuba lg
miesya87 (1 day ago)
0
name aku lg yg ko sebut...udah2 la 2....g tdo saner....ko nk menang sume, amekkkk...haaa amekkk sume...mintak mf la sume slah silap aku kt dlm forum hal ehwal boria ni....biase la 2 org xpuas hati...booo sane booo sini...korg dah menang 2 menang jela...xpyh byk bising....keputusan dah muktamad...yg mendadili sume juri...klu juri 2 yg slh bg permarkahan, biar dorg jwb nnti kt akhirat....ok kawan2???
crazy4misha (1 day ago)
0
aku rs ko ada ilmu. thanks coz ko kongsikan pandangan jujur ko. aku harap semua benda jujur. Alhamdulillah UKM dah menang. kalo aku ada kuasa, aku nak bg semua U menang. Maaf dr ktorg.
norhanazawadi1 (1 day ago)
0
@miesya87 kan ko yg usulkan memang bergaya tadi jadi aku pun kurg arifla camaner... well korg da menang xyah bising? sape yg bising dulu kan sebelum korg menang tu...
crazy4misha (23 hours ago)
0
biler pulak aku cakap UKM menang bergaya???
ko sengaja nak cari pasal nie.
kat maner aku cakap UKM menang bergaya?
norhanazawadi1 (23 hours ago)
0
@crazy4misha aku cakap miesya87 bukan crazy4misha... ke korg nih org yg sama??? jap aku cek mungkin aku tersilap reply kat salah org...
norhanazawadi1 (23 hours ago)
0
@norhanazawadi1 xsilap lagi sila cek susunan post...
kyousukezoul (1 day ago)
0
acimeyeshield21 menang bergaya tue cmne...nk kene pose2 maut dulu kew...hahaha...y penting upm kalah ngn uitm..wakaka